Inf
Підручник "Світова література. 7 клас" (авт. Ніколенко О.М., Конєва Т.М.), 2015 р. https://files.pidruchnyk.com.ua/uploads/book/Svitova_literatura_7klas_Nikolenko.pdf
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ!
Робочою групою Міністерства освіти і науки України ухвалено відповідне рішення (від 13 червня 2022р., протокол № 2) щодо оновлення змісту навчальних програм для 6-9 класів та 10-11 класів (https://osvita.ua/doc/files/news/866/86629/Rishennya.pdf)
українські школярі НЕ ВИВЧАТИМУТЬ творчість Олександра Пушкіна, Івана Крилова, Антона Чехова, Михайла Лермонтова, Михайла Булгакова, Льва Толстого, Івана Тургенєва, Івана Буніна, Осипа Мандельштама, Віктора Некрасова, Олександра Блока, Федора Достоєвського, Олександра Грибоєдова. Також із шкільної програми виключать твори Булата Окуджави, Василя Бикова, Олександра Гріна, Костянтина Симонова, Марини Аромштам, Сергія Єсеніна, Михайла Шолохова, Бориса Пастернака, Володимира Маяковського, Анни Ахматової, Миколи Гумільова, Марини Цвєтаєвої, Іллі Ільфа, Євгена Петрова та інших. Вилучені твори цих авторів замінять творами зарубіжних письменників відповідно до літературного процесу та з урахуванням вікових особливостей учнів, адже кожна програма має списки додаткової літератури.
І СЕМЕСТР
- Вступ. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. Майстри художнього перекладу
1) https://www.youtube.com/watch?v=GAoiN1emQxY&list=PUlC8TSjM_ROoBeRa4dW2wUg&index=21
2) https://youtu.be/uFlXKJXLa-U
- Балада як жанр фольклору і літератури. Характерні ознаки балади
https://www.youtube.com/watch?v=mJVnYQrJJaI&ab_channel
- Фольклорна балада «Король Лір і його дочки».
https://www.youtube.com/watch?v=waa_gopbUh8&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=3
- «Як Робін Гуд став розбійником». Образ народного захисника Робіна Гуда.
Чи
існував насправді Робін Гуд https://www.youtube.com/watch?v=8K3szN3B7mg
1) https://www.youtube.com/watch?v=Fz6tXl9CKQ0&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=4
- Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.
1) https://www.youtube.com/watch?v=pIePJLAAhqo&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=5
2) https://www.youtube.com/watch?v=pJMz3ndjRNA&list=PLWo0CEZSHZnwQNQGvEswDCnkgLArqNQ2c&index=6
- Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А.Міцкевича.
https://www.youtube.com/watch?v=OP_iA4lIWUU&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=6https://www.youtube.com/watch?v=3KVI2I7p8Rk&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=7
- Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
https://www.youtube.com/watch?v=Da8o08S307M&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=8
Життя і творчість
письменника https://www.youtube.com/watch?v=mf7kgScSua0
Історія і художній
вимисел https://www.youtube.com/watch?v=xSjS3CSWku4&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=9
- Історичний
колорит твору і засоби його створення.
Утілення
в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу. Зіставлення літературного твору із його
втіленнями в інших видах мистецтва (кіно, ілюстрації та ін.)
https://www.youtube.com/watch?v=rb0Zt-rUJvc&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=10
- Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Ідея віротерпимості в романі. Леді Ровена та Ребекка – дві різні долі
https://www.youtube.com/watch?v=1aYSo71AbgA&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=11- К. І. Галчинський. "Пісня про солдатів Вестерплятте".
Протистояння
і примирення Сходу й Заходу в «Баладі про Схід і Захід» Р. Кіплінга. Антитези у
творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка
образів головних героїв (Камаль, полковничий син).
https://www.youtube.com/watch?v=aI3DRbNT5RU&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=14
- Адам Міцкевич (1798-1855) «Непевність». Поетизація високого почуття кохання, розкриття у віршах його впливу на людину.
- Ульф Старк (1944-2017). «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого.
Біографія: https://svitliteraturu.com/load/zarubizhna_literatura/7_klas/u_stark_biografija/16-1-0-1409
- Ульф Старк. «Диваки і зануди». Доля дівчинки Симони, її проблеми в
родині та у школі. Стосунки Симони з однолітками. Складний шлях героїні до
усвідомлення власної сутності. https://www.youtube.com/watch?v=9flXLxEjD2s
- Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів.
Е.А. По (1809-1849) – засновник
жанру детективу у світовій літературі.
https://www.youtube.com/watch?v=5hoh-sdcEkU&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=22
Біографія письменника https://www.youtube.com/watch?v=FC3wnzfYKfo
Детективний квест «По гарячих слідах» https://vseosvita.ua/library/po-garacih-slidah-detektivnij-kvest-434647.html
Самостійна робота з теми «Літературний детектив»: https://naurok.com.ua/test/kontrolna-robota-rozdil-literaturniy-detektiv-828938.html
Гра «Колесо фортуни» https://naurok.com.ua/detektiv-gra-koleso-fortuni-233217.html
- Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» Е.По https://www.youtube.com/watch?v=kNNLBJDo3ok&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=23
- Артур Конан Дойл (1859-1930) – відомий автор класичних детективів, популярність
його героїв у різних країнах. Особливості сюжету і композиції оповідань про
Шерлока Холмса.
1) https://www.youtube.com/watch?v=k1GO3-VkJDA&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=24
2) https://www.youtube.com/watch?v=pCtqBqmwZHc
https://www.youtube.com/watch?v=pCtqBqmwZHc&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=25
- А.К.Дойл «Пістрява стрічка». Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка» https://www.youtube.com/watch?v=pCtqBqmwZHc
1) https://www.youtube.com/watch?v=-fDtqdUY6CU
2) https://www.youtube.com/watch?v=GNvJSBPdA8k
- Новела
як літературний жанр, її характерні ознаки, різновиди. О. Генрі (1862-1910). - майстер
новели.
«Дари волхвів».
https://www.youtube.com/watch?v=BKovZBZAN6U&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=26- Моральні цінності в новелі О. Генрі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі художні деталі.
https://www.youtube.com/watch?v=OG5WHghnt5s&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=27
- О. Генрі. Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього. Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.
https://www.youtube.com/watch?v=jtr044VJP5A&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=28
- Герберт Джордж Уеллс (1866–1946) - видатний англійський фантаст. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця». Оповідач твору (батько). Особливості дитячого світу.
Експрес-уроки:
1) https://www.youtube.com/watch?v=KjgtK2xoUqU&list=PLWo0CEZSHZnwQNQGvEswDCnkgLArqNQ2c&index=8
2) https://www.youtube.com/watch?v=p_MybfIhVt8&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=29
3) https://www.youtube.com/watch?v=bSNbsBPFyGs&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=41- Рюноске Акутаґава (1892–1927) - майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка».
Експрес-уроки:
1) https://www.youtube.com/watch?v=H2NO4FGpf6Y&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=30
2) https://www.youtube.com/watch?v=ZoNKlvi5p_Y
- Айзек Азімов (1920-1992). Короткі відомості про письменника. «Фах». Роздуми про майбутнє людини і людства
Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=bQEEDdjzF_c
https://www.youtube.com/watch?v=Xwb7wS3nOBk&list=PLWo0CEZSHZnzWSlSUW34AAKWCiaXiHe5i&index=4
Експрес-уроки:
1) https://www.youtube.com/watch?v=vKMbinqEfOY
2) https://www.youtube.com/watch?v=zsWp6Oa3LAI
3) https://www.youtube.com/watch?v=mief_BZH_jY&list=PLuKEIL5ZUv-Uxic9pa0d--hMqh0mxuaK5&index=31
- Діана Вінн Джонс (1934-2011) «Мандрівний замок Хаула». Поєднання елементів казки й детективу у творі
Експрес-урок:
1) https://www.youtube.com/watch?v=4y5fmBi5UtQ&list=PLWo0CEZSHZnzWSlSUW34AAKWCiaXiHe5i&index=2
2) https://www.youtube.com/watch?v=5OGjtC_r3HU&list=PLt7YJwhSDL0ezeBleV4JsZN3yfdJZEYD_&index=126
В шкільних предметах, які не мають тематичного планування, рекомендоване домашнє завдання знаходиться у кінці кожного параграфу.