Inf
Підручник "Зарубіжна література. 11 клас" (авт. Кадоб'янська Н.М., Удовиченко Л.М.), 2019 р.
https://pidruchnyk.com.ua/1281-zarubzhna-kadobyanska-11-klas.html
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ!
Робочою групою Міністерства освіти і науки України ухвалено відповідне рішення (від 13 червня 2022р., протокол № 2) щодо оновлення змісту навчальних програм для 6-9 класів та 10-11 класів (https://osvita.ua/doc/files/news/866/86629/Rishennya.pdf)
українські школярі НЕ ВИВЧАТИМУТЬ творчість
Олександра Пушкіна, Івана Крилова, Антона Чехова, Михайла Лермонтова,
Михайла Булгакова, Льва Толстого, Івана Тургенєва, Івана Буніна, Осипа
Мандельштама, Віктора Некрасова, Олександра Блока, Федора Достоєвського,
Олександра Грибоєдова. Також із шкільної програми виключать твори
Булата Окуджави, Василя Бикова, Олександра Гріна, Костянтина Симонова,
Марини Аромштам, Сергія Єсеніна, Михайла Шолохова, Бориса Пастернака,
Володимира Маяковського, Анни Ахматової, Миколи Гумільова, Марини
Цвєтаєвої, Іллі Ільфа, Євгена Петрова та інших. Вилучені
твори цих авторів замінять творами зарубіжних письменників відповідно
до літературного процесу та з урахуванням вікових особливостей учнів,
адже кожна програма має списки додаткової літератури.
І та ІІ СЕМЕСТР
- Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовніст.
Конспект https://zarlit.com/lesson/11klas_3/3.html
https://zarlit.com/lesson/11klas_2/3.html
Презентація https://vseosvita.ua/library/prezentacia-literaturni-premii-svitu-144400.html
- Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи. Йоганн Вольфґанґ Ґете, віхи життя та значення діяльності для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості композиції. Проблематика. Жанрова своєрідність твору.
https://www.youtube.com/watch?v=eB8JPD5rGVI
Конспект https://zarlit.com/lesson/11klas_3/13.html
Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=vMKBn2nBans
Презентація: https://svitliteraturu.com/load/prezentaciji/11_klas_ppt/f_kafka_quot_perevtilennja_quot/47-1-0-237
- Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність.
https://naurok.com.ua/test/franc-kafka-perevtilennya-1098810.html
- Альбер Камю (1913 – 1960). «Чума». Віхи життя й особливості
світогляду А. Камю. Роман «Чума»:
проблематика, сюжет і композиція.
Біографія https://www.youtube.com/watch?v=_oiLw-FvPsI
- Притчевість
твору, алегоризм образів і ситуацій.
Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-a-kamyu-chuma-82182.html
- Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст. Гійом Аполлінер (1880-1918) – поет авангардист. Зв'язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині літератури.
Презентація: https://naurok.com.ua/prezentaciya-modernizm-ta-avangardizm-yak-literaturni-napryamki-hh-stolittya-36886.html
https://www.youtube.com/watch?v=ZwoeFzGGLLo
Біографія https://vseosvita.ua/test/hiiom-apolliner-tvorchyi-shliakh-poeta-135607.html
- Своєрідність поглядів і поетики Райнера Марії Рільке (1875-1926). Переосмислення античних міфів у віршах митця («Орфей, Еврідіка, Гермес»). Діалог ліричного героя з Богом («Згаси мій зір…»). Філософський характер і художня довершеність лірики поета.
Презентації: https://naurok.com.ua/prezentaciya-rilke---orfey-xx-stolittya-45463.html
Експрес-урок: https://www.youtube.com/watch?v=-zNPCqEatF8
Творчість Рільке https://vseosvita.ua/test/tvorchist-rilke-135331.html
- Віхи творчого шляху й художні здобутки Федеріко Гарсіа Лорки (1898-1936). Жанрове розмаїття його лірики. Яскраві образи й символи у віршах поета. («Про царівну Місяцівну»). Своєрідність художнього світу Ф.Гарсіа Лорки («Гітара»)
https://www.youtube.com/watch?v=vEkyUx94SbE
- Розвиток жанру антиутопії у ХХ ст.: ознаки та представники. Зв'язок творчості Дж. Орвелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.
https://www.youtube.com/watch?v=ssjLQqYmwns
https://www.youtube.com/watch?v=ZP5owJ10aDQ
Презентації: https://naurok.com.ua/prezentaciya-dzhordzh-orvell-skotoferma-213945.html
- Дж. Орвелл «Скотоферма». Система образів. Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії).
https://www.youtube.com/watch?v=7hsCt7nP1EI
- Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художні практика. Бертольт Брехт (1898-1956) – драматург-новатор. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі.
1) https://www.youtube.com/watch?v=QtxuW_Pk61U
2)_ https://www.youtube.com/watch?v=TcN-_35klWM
3) https://www.youtube.com/watch?v=IhsjwoDipWc
4) https://www.youtube.com/watch?v=igcVv9lDu3A
Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=A_DBwYakBJw
- Життєвий і творчий шлях Генріха Белля (1917-1985). Засудження антигуманної сутності Другої світової війни в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Символічний зміст назви оповідання, її зв'язок з історією Спарти. Специфіка змалювання образу головного героя https://www.youtube.com/watch?v=yN9bhycb42w
https://www.youtube.com/watch?v=AVb-U0DZ4aw
Презентація: https://vseosvita.ua/library/genrih-bell-podoroznij-koli-ti-prijdes-v-spa-prezentacia-202370.html
Про спартанців https://www.youtube.com/watch?v=KVOSux0AiBM
- Віхи життя й творчості Пауля Целана (1920-1970). «Фуга смерті» - один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Прийом протиставлення. Провітні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.
https://www.youtube.com/watch?v=SPjbES6wj1U
Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=YjEii_AdZGE ;
https://www.youtube.com/watch?v=MtKCzgImgcI
Презентація: https://www.youtube.com/watch?v=A5Wnhw64DBk
- Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст.
Ернест Міллер Гемінгвей. Віхи життя і творчості митця. «Кодекс честі» героїв Г.М. Гемінгвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море».
https://www.youtube.com/watch?v=0bdIOQNzMcg
Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=Z-Obuk7EZCQ ;
https://www.youtube.com/watch?v=7jxapiEk1zo
Презентація: https://svitliteraturu.com/load/zarubizhna_literatura/11_klas/e_kheminguej_starij_i_more_dopomoga_uchnju/20-1-0-938
- Образ Сантьяго. Символіка образів. Сенс
фіналу та назви повісті. Новаторство прози Е.М. Гемінгвея, особливості оповіді,
«принцип айсберга» та ін. Ознаки притчі у повісті.
https://www.youtube.com/watch?v=TupMhhJ1SOM
- Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії Г.Г.Маркеса (1927-2014). Специфіка «магічного реалізму» Г.Г.Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні «Стариган із крилами». https://www.youtube.com/watch?v=S5F5xLU5khM
Біографія: https://www.youtube.com/watch?v=lao31zyLXtU
- Відображення моральної деградації людства.
Філософсько-етичний сенс зустрічі янгола з людьми. Символічний зміст образу
янгола. Сенс фіналу та назви оповідання.
https://www.youtube.com/watch?v=RGMl3ewxhas
- Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої пол. ХХ ст. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Постмодернізм – одне з найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.
«Драматурія другої половини ХХ ст.» https://www.youtube.com/watch?v=_KFeuz9p2tw
«Постмодернізм» https://www.youtube.com/watch?v=k5WVRw_S4Yk
- Короткі відомості про Милорада Павича (1929-2009). Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму.
Презентація: https://naurok.com.ua/milorad-pavich-korotki-vidomosti-pro-serbskogo-mitcya-236137.html
- Джон Майкл Грін (нард 1977) –
американський письменник, автор книжок для підлітків та молоді, відеоблогер. «Провина зірок» - розповідь про історію
кохання невиліковно хворих юнака та
дівчини.
Презентація: https://vseosvita.ua/library/dzon-majkl-grin-zittevij-ta-tvorcij-slah-192680.html
В шкільних предметах, які не мають тематичного планування, рекомендоване домашнє завдання знаходиться у кінці кожного параграфу.