5 - 2 - Школа СХОДЖЕННЯ

Вихід
Перейти до контакту

5 - 2

Класи > 7 > Predm > Fizika > P2
Тижневе планування.
1. Прочитати тему у підручнику.

Розділ 3. Взаємодія сил. Сили в природі

    § 32. Сполучені посудини. Манометри (с.225-231)





2. Передивіться відео.
3. Перевірте знання тестуванням. Домашня робота
4. Заглибтесь у тему.

Завдання: "Таємниці сполучених посудин"

Уяви, що ти - молодий інженер, який досліджує принципи роботи сполучених посудин та їх застосування в різних приладах, зокрема в манометрах. Твоє завдання - вивчити властивості сполучених посудин та зрозуміти, як вони використовуються для вимірювання тиску.

  1. Основи сполучених посудин: а) Що таке сполучені посудини? б) Сформулюй основний закон сполучених посудин. в) Чому рівень рідини в сполучених посудинах однаковий, незалежно від їх форми?
  2. Експеримент зі сполученими посудинами: а) Опиши, як би ти провів експеримент для демонстрації закону сполучених посудин. б) Які матеріали тобі знадобляться для цього експерименту? в) Що станеться, якщо в одну з посудин долити рідину з іншою густиною?
  3. Манометри: а) Що таке манометр і для чого він використовується? б) Опиши принцип роботи рідинного манометра. в) Чим відрізняється відкритий манометр від закритого?
  4. Застосування в житті: а) Наведи приклади використання принципу сполучених посудин у побуті. б) Як працює водонапірна башта? Чому вона розташована на височині? в) Як принцип сполучених посудин використовується у системі водопостачання міста?
  5. Розрахункова задача: У U-подібний манометр налито воду. Одне коліно манометра з'єднане з газовим балоном, а інше відкрите. Різниця рівнів води в колінах становить 20 см. а) Визначте тиск газу в балоні, якщо атмосферний тиск становить 100 кПа. б) На скільки зміниться різниця рівнів, якщо замість води використати ртуть (густина ртуті 13600 кг/м³)?
  6. Творче завдання: а) Придумай пристрій, який використовує принцип сполучених посудин для вирішення якоїсь побутової проблеми. б) Опиши, як він працює і які переваги має.

Бонусне завдання: Уяви, що ти розробляєш навчальний стенд для демонстрації принципів роботи сполучених посудин та манометрів. Які експерименти ти б включив у цей стенд? Як би ти пояснив відвідувачам зв'язок між сполученими посудинами та вимірюванням тиску?

Всі права захищені
Назад до змісту