2 - 1
Класи > 7 > Predm > Biolog > P1
Тижневе планування.
1. Прочитати тему у підручнику.
Розділ 1. ЄДНІСТЬ ЖИВОЇ ТА НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ
§
1.4. Різноманіття живої природи (с. 17-20)
§
1.5. Потік речовин, енергії та інформації (с. 20-23)
§ 1.6. Жива природа та
природничо-наукова картина світу (с. 23-26)
2. Передивіться відео.
3. Перевірте знання тестуванням. Домашня робота
4. Заглибтесь у тему.
"Екосистема в банці"
Мета: Створити мініатюрну екосистему, яка демонструє єдність живої та неживої природи, потоки речовин та енергії, а також різноманіття життя.
Матеріали:
- Велика скляна банка з кришкою
- Дрібні камінці, пісок, ґрунт
- Маленькі рослини (мох, невеликі суккуленти)
- Дрібні безхребетні (наприклад, комахи)
- Вода
- Лупа для спостережень
Завдання:
- Створення екосистеми:
- Шарами помістіть в банку камінці, пісок і ґрунт.
- Висадіть рослини.
- Додайте трохи води для створення вологого середовища.
- Обережно помістіть кілька дрібних безхребетних.
- Закрийте банку кришкою, залишивши невеликі отвори для повітря.
- Спостереження та аналіз:
- Протягом 2-3 тижнів щодня спостерігайте за вашою екосистемою.
- Записуйте зміни, які відбуваються.
- Дослідження:
а) Різноманіття живої природи:
- Опишіть всі види живих організмів у вашій екосистемі.
- Поясніть роль кожного організму в системі.
- Намалюйте схему, яка показує, як енергія та речовини переміщуються у вашій екосистемі.
- Поясніть роль сонячного світла, води, і повітря.
- Опишіть, як живі організми взаємодіють з неживими компонентами вашої екосистеми.
- Поясніть, як зміна одного компонента може вплинути на всю систему.
- Творче завдання:
- Створіть "паспорт" вашої екосистеми, включаючи опис всіх її компонентів та їх взаємозв'язків.
- Придумайте історію про один день життя у вашій мініатюрній екосистемі з точки зору одного з її мешканців.